Tuesday, August 31, 2010

Standing in the eyes of The WorLd

"Warnakan hidup anda dengan segala usaha yang berterusan demi pencerahan masa hadapan yang sentiasa dalam kejayaan."
Prakata

Bila bermula masa hadapan? Masa hadapan kita sebenarnya bermula dengan diri kita yang sekarang dan juga hari ini. Kitalah yang menentukan sama ada langkah yang kita ambil menuju kejayaan atau kegagalan. Maksudnya adalah usaha mesti dilakukan secara berterusan.


Sentiasa fikirkan yang mana diri kita mampu dan boleh mencapai apa yang kita impikan untuk menjadi sesuatu yang realiti. Berusahalah dan teruskan merancang untuk terus berjaya. Masa hadapan adalah misteri, namun teruskan mencipta impian dan rancanglah. Maka dengan inilah saya mahu mengajak anda semua merentas masa hadapan bersama-sama saya.

Apa Itu Merentas Masa Hadapan?

Saya berminat untuk berkongsi dengan anda semua apa itu merentas masa hadapan. Jika kita perhatikan, perkataan merentas mengambil maksud kita meniti serta melaluinya dan menggunakan segala deria kita dari segi melihat, mendengar, menghidu, merasa, menyentuh dan juga berfikir. Ia bukanlah sekadar imaginasi biasa yang selalunya wujud pada ramai orang. Kita sememangnya berada di situ dan menikmati segala apa yang wujud di ketika itu. Boleh anda rasakan?

Kita bukanlah sekadar membayangkan sahaja masa hadapan, tetapi memang kita berada di situ. Segala persekitaran, suasana menggambarkan kita menikmatinya. Ketika itu bakat yang kita bangunkan dan gunakan telah menampakkan hasilnya. Kita telah menjadi pemimpin yang hebat, penulis yang berkualiti, menjadi usahawan yang hebat dan lain-lain lagi kejayaan.

Bagaimana Masa Hadapan?


Masa hadapan adalah suatu yang sememangnya misteri yang tidak akan terungkai selagi belum tiba masanya. Tiada seorang pun manusia yang tahu bagaimana agaknya rupa dan pencapaian masa hadapan. Anda tahu? Jika tahu anda adalah manusia ajaib. Saya yakin.

Apa yang kita mampu adalah merentas masa hadapan sendiri dahulu. tidak perlu merentas masa hadapan teknologi-teknologi mendatang. Mulakan dengan diri kita. Jika mampu lakukan rentasan inovasi-inovasi masa hadapan yang memberikan manfaat kepada seluruh umat manusia.

Anda mampu melakukannya. Marilah kita merentas kejayaan bersama-sama.

Belajar Dari Sejarah

Sejarah adalah sesuatu yang baik jika kita belajar tentang bagaimana kita ingin memajukan diri. Jika ada mesin masa sudah pasti kita mampu mengubah masa lampau. Sesiapa yang mahu mengubah masa lampau? jawapannya mudah sahaja. Musrahil untuk melakukannya. Kajian demi kajian dilakukan oleh saintis yang tetap berpendapat mesin masa boleh dicipta namun ia tetap gagal.

Bukan kuasa manusia untuk pergi ke masa lampau dan juga masa hadapan. Apa yang pasti masa lampau ataupun sejarah adalah sesuatu yang telah berlaku dan tetap telah terjadi. Kita hanya mampu untuk mempelajari dari sejarah yang ada. Gunakan maklumat sejarah untuk memacu kejayaan masa hadapan kita.

Perancangan & Tindakan Bermula Sekarang


Selidik apa yang kita mampu belajar dari masa lampau. Sejarah mengajar kita pelbagai erti hidup. Namun begitu, jika sekadar belajar sahaja dan tiada pemerhatian dan penghayatan dilakukan ia tidak akan membawa apa-apa makna. Dengan ini kita perlulah benar-benar faham konsep penghayatan dan memulakan usaha untuk berjaya.

Kata kunci adalah ACTION!. Jangan kita leka untuk merapati diri kita berjaya sentiasa. Mulakan langkah untuk mencipta kejayaan berterusan dan untuk selama-lamanya.

Saya Mahu Berjaya!

Nyatakan kepada diri sendiri untuk berjaya hari ini dan juga masa hadapan. Apa jenis kejayaan yang anda mahukan? Sebutkan dengan jelas dan terang. Ia menjadi manifestasi diri untuk bernar-benar berjaya.

Berjaya? Apakah yang dimaksudkan dengan berjaya? Ramai orang mahu berjaya. Tetapi tidak mampu menyatakan erti kata berjaya sebenar.

Impian Menjadi Kenyataan

Impian kita yang kita telah nayakan dan bina sudah pasti akan tercapai jika kena pada caranya. Impian bukan sekadar impian kosong tanpa kita melakukan sesuatu. Jika impian kita mahu menjadi penulis terkenal, merentaslah ketika saat-saat anda dinobatkan penulis terkenal dan menghasilkan buku yang membantu ramai orang yang membacanya. Orang juga kan membaca buku anda berulang-ulang kali.

Jika anda mahu menjadi motivator terkenal, sesurilah masa hadapan anda yang mana ketika masa hadapan anda sedang memberikan ceramah kepada sekumpulan peserta yang ramai. Semua terpaku mendengar apa yang anda ingin sampaikan. Ramai yang menjadi lebih baik dan memahami diri sendiri.

Ketika itu anda mendapat apa yang anda mahukan. Lihat ke dalam diri sendiri. Ya. Inilah apa yang aku mahu dalam hidup merentas masa hadapan.

Berdiri Di Persada Dunia

Standing in the eyes of the world. Inilah satu bait kata yang jelas jika kita mahu berdiri di persada dunia. Kita bukan sekadar mahukan masa hadapan yang biasa-biasa sahaja, kita mahukan masa hadapan yang hebat.

Anda pasti berjaya, dunia sedang menunggu anda mencipta sesuatu yang hebat. Ramai orang yang memerlukan anda dan menyeru panggilan nama anda. Ketika itu kita sama-sama telah membuktikan saat kita merentas masa hadapan. Jalan-jalan yang kita lalui menjadi realiti.

No comments:

Post a Comment